محاسبات مربوط به زمان (جمع ساعت در اکسل)
تاریخ و زمان در اکسل یکی از مباحثی است که خیلی مورد سوال قرار میگیره به عنوان مثال جمع ساعت در اکسل . مثلا یک برنامه برای ثبت ساعت ورود و خروج افراد تنظیم کردیم و میخواهیم از طریق اون محاسبات مربوط به حقوق، اضافه کاری، کسری کار و ….. محاسبه کنیم. پس باید بدونیم زمان در اکسل چه مفهومی داره و محاسباتش به چه صورته.
در این آموزش هر نکته ای راجع به زمان وجود داره رو با هم مرور خواهیم کرد.
مطابق شکل 1 در دو سلول، زمان یکسان رو وارد کنید. فرمت یک سلول رو به Number تغییر بدید. این عدد به چه معنی است؟