آموزش های کوتاه و مفید اکسل

۳ مطلب در فروردين ۱۳۹۶ ثبت شده است

آشنایی با توابع IF تو در تو در اکسل


سلام به همه همراهان

تابع If اکسل یکی از پرکاربرد ترین توابع اکسل هست که بسیار طرفدار داره چون خیلی جاها ازش استفاده میشه و شما اگه این تابع رو به خوبی بشناسید میتونید کارهای زیادی باهاش تو اکسل انجام بدید. اما همیشه این پرکاربرد بودن خوب نیست و کاربران اکسل بعضی جاها در استفاده از این تابع دچار اشتباه میشن. پس برای اینکه شما هم دچار این مشکل نشید، این آموزش رو با ما باشید:


کار با تابع IF اکسل به صورت تو در تو

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
سامان چراغی

کار با توابع چند شرطی (And و Or) در اکسل

سلام به دوستان

امروز میخوام نکته مهمی رو براتون باز کنم که شاید افراد زیادی درگیرش بودن و هستن و خواهند بود. در فرمول نویسی اکسل همیشه جاهایی هست که نیازه شروط مختلفی رو در فرمول تعریف کنید تا در شرایط مختلف جواب های متناسب به شما بدن، حالا میخوایم نکات این کار رو به شما آموزش بدید تا دیگه مشکلی در تعریف شرط ها در فرمول نویسی اکسل نداشته باشید:


این آموزش رو با ما باشید:

نکات و کار با توابع And و OR در اکسل

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
سامان چراغی

استفاده از تاریخ شمسی در اکسل


همیشه این مشکل برای کاربران ایرانی اکسل وجود داشته که امکان استفاده از تاریخ شمسی در محاسبات وجود نداشته. به عنوان مثال فرض کنید شما یک پایگاه داده دارید که اطلاعات هر روز انبار را وارد میکنید.

حالا قصد دارید گزارشات مختلفی رو بر اساس تاریخ شمسی از این پایگاه داده بگیرید و یا اینکه اختلاف بین دو تاریخ شمسی را در اکسل محاسبه کنید و مثال هایی از این قبیل که هر فردی در کار با اکسل با اون روبه رو میشه.

در این آموزش قصد داریم انواع روش های کار با تاریخ شمسی را در اکسل برای شما شرح بدیم تا از این به بعد بدون مشکل بتونید این کارها را در اکسل انجام بدید، پس با ما همراه باشید:


چگونگی کار با تاریخ شمسی در اکسل | یکبار برای همیشه


۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
سامان چراغی