آموزش های کوتاه و مفید اکسل

۴ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۷ ثبت شده است

دانلود کتابچه 200 میانبر در اکسل

کلید میانبر اکسل

معمولا در استفاده از اکسل (همچنین سایر برنامه ها) هر چقدر استفاده از کیبورد افزایش پیدا کنه سرعت عمل کاربر بیشتر میشه و حرفه ای تر به نظر میرسه. برای اینکه میزان استفاده از کیبورد افزایش پیدا کنه نیاز به تمرین و دقت هست. به مرور استفاده از کیبورد در ذهن نهادینه میشه و به راحتی میتونید از کلید میانبر اکسل استفاده کنید. از مهمترین ویژگی های اکسل، امکان استفاده از کلیدهای میانبر، جهت افزایش سرعت در هنگام کار با کیبورد هست. یکی از مهمترین کلیدهای میانبر دکمه Alt هست!

در اکسل و سایر محصولات آفیس اگر دکمه Alt رو فشار بدید و رها کنید به هر یک از تب های ریبون یک حرف اختصاص داده میشه (که این حرف همیشه ثابت هست و تغییر نمیکنه). مثلا حرف H برای تب Home قرار داده میشه که با زدن این دکمه، تب Home انتخاب میشه و این بار به هر یک از ابزارهای درون تب Home یک حرف تخصیص داده میشه.


ادامه مطلب

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سامان چراغی

بدست آوردن Kامین عدد بزرگ با تابع Large

تابع Large اکسل


مرتب سازی داده ها در اکسل یکی از مسائل بسیار پر کاربرد به حساب میاد. مرتب کردن داده ها مخصوصا اعداد یکی از مسائل مهم در تهیهداشبورد هاست. چرا که عموما در داشبوردها، قسمتی رو برای نمایش بزرگترین ها، بیشترین ها، کمترین ها و … اختصاص میدیم. همونطور که قبلا توضیح داده شده، یکی از راه های مرتب کردن داده ها ابزار Sort هست. اما باید به این موضوع هم دقت داشته باشیم که ابزارها داینامیک نیستن و با تغییر داده های مرجع، نتیجه Sort خودبه خود تغییر نمیکنه و باید دوباره ابزار اجرا بشه. که البته این خاصیت همه ابزارها در اکسل هست و خیلی جاها هم کاربردهای خودشون رو دارن. در مقاله تابع Small رو آموزش دادیم و گفتیم که برای مرتب کردن داده ها از کوچیک به بزرگ میتونیم از این تابع استفاده کنیم. در این مقاله تابع Large اکسل رو با هم می بینیم. این تابع دقیقا برعکس تابع Small هست و Kامین عدد بزرگ رو بر میگردونه.


ادامه مطلب

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سامان چراغی

ابزار Text to Column اکسل | قسمت دوم

تفکیک متن در سلول


مبحث تفکیک داده ها در اکسل از مباحث خیلی پرکاربرد بشمار میره. همونطور که قبلا گفتیم برای تفکیک داده ها بسته به شرایط و منطق و الگوی داده ها، روش های مختلفی مثل کدنویسی VBA، فرمول نویسی، ابزارهایی مثل ابزار Flash Fill و ابزار Text To Column اکسل وجود داره.

در آموزش های قبلی نحوه تفکیک داده ها بوسیله جدا کننده (Delimiters) و تبدیل فرمت داده ها رو بوسیله ابزار Text to Column رو توضیح دادیم.

در این مقاله تفکیک داده ها بوسیله پهنای کاراکتر (Fixed Width) توسط ابزار Text to Column رو آموزش خواهم داد.


ادامه مطلب

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سامان چراغی

رسم نمودار شرطی در اکسل

نمودار شرطی

همونطور که قبلا هم اشاره کردیم رسم نمودار در اکسل اهمیت خیلی زیادی داره. برای نمایش بهتر داده ها و ارائه مفهوم و منظور داده ها ازنمودار استفاده میکنیم. اولین گام در رسم نمودار، شناخت داده ها و شناخت انواع نمودار هست که مثلا برای نمایش هر نوع داده از چه نوع نموداری استفاده میشه. مثلا نمودار خطی برای نمایش روند و جریان مناسبه، نمودار دایره ای برای نمایش سهم و درصد مناسب هست. در این آموزش میخوایم به آموزش نحوه رسم نمودار شرطی بپردازیم.


ادامه مطلب

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سامان چراغی