آموزش های کوتاه و مفید اکسل

۱۲ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۶ ثبت شده است

ویژگی بسیار جالب تابع Index

همونطور که قبلا گفتیم یکی از مهم ترین و پرکاربردترین توابع جستجو، تابع Index هست. اغراق نیست اگه بگم قسمت اعظمی از فرمول نویسی حرفه ای به تسلط به تابع Index وابسته هست. پس اگه میخواید یک فرمول نویس حرفه ای باشید از این تابع جادویی غافل نشید.

با آرگومان ها و منطق عملکرد تابع Index آشنا شدیم. همچنین یک حالت ترکیبی با تابع Match رو قبلا با هم دیدیم. حالا میخوایم به ویژگی بسیار جالب و  کاربردی این تابع بپردازیم:

ادامه مطلب

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سامان چراغی

برای رسم نمودار در اکسل چه کنیم؟

یکی از بهترین راه‏ های ارائه اطلاعات و گزارش ‏ها، نمودارها هستند. نمودارها بدلیل ویژگی‏ هایی که دارند، اختلاف‏ها، نقاط حساس و … بطور کلی تحلیل وضعیت رو تسهیل می ‏کنند. با توجه به تنوع و امکانات گرافیکی جذابی که وجود داره، رسم نمودار در اکسل از اهمیت ویژه ‏ای برخوردار هست. تسلط به نمودارها، یکی از  موارد بسیار مهم در تهیه داشبوردهای مدیریتی است. اینکه هر نمودار چه کاربردی داره، چطور رسم میشه و برای نمایش چه موضوعاتی استفاده میشه خیلی مهمه. 


آموزش زیر رو حتما ببینید:

چهار نکته در رسم نمودار

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
سامان چراغی

ماکرو و کاربرد آن در اکسل

یکی از خوبی های اکسل اینه که میشه کارها رو در قالب ماکرو و ماکرونویسی ذخیره کرد و هر زمان که بخوایم در سریع ترین زمان ممکن اجرا کنیم. کارهای زیادی رو میشه با ماکرو انجام داد مثل پرینت 10 شیت مشابه! به جای اینکه هر بار برید و تنظیمات پرینت رو برای هر کدوم تعیین کنید و بعد پرینت بگیرید، میتونید این کار رو یکبار با ضبط ماکرو و مقداری بهبود کدها انجام بدید و از این به بعد با خیال راحت و در کسری از ثانیه پرینت های دلخواه رو بگیرید.

خیلی خوبه نه؟ پس برای آشنایی بیشتر با ماکرو این آموزش رو تا انتها بخونید:


کاربرد ماکرو در اکسل چیست؟

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
سامان چراغی

اجزای نمودارها

آشنایی با اجزای نمودار برای رسم بهتر آنها

نمودارها در اکسل ابزارهای بسیار مهمی در انتقال اطلاعات به کاربران هستند. سرمایه گذاری در یادگیری نمودارها در اکسل حتما به نفع شما خواهد بود چون نمودارها خروجی کار شما هستند و هر چه این خروجی حرفه ای تر به نظر برسد شما بیشتر به نتیجه مطلوب میرسید. به همین دلیل یادگیری اجزای نمودار برای حرفه ای شدن در رسم نمودار ها بسیار اهمیت داره.
همیشه بلد بودن نکات ریز باعث میشه بتونید هر کاری که بخواید انجام بدید. پس با هم آموزش رو بخونیم:


۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
سامان چراغی

تابع Index، تابعی قدرتمند در حل مسائل

تابع Index در اکسل

تابع Index در اکسل یک تابع بسیار کاربردی هست که کارهای بسیاری میشه باهاش انجام داد. به جرأت میشه گفت این تابع با قدرتی که داره یکی از پرکاربردترین توابع در اکسل هست. کار اصلی این تابع فراخوانی اطلاعات از یک جدول اطلاعاتی هست. اما در ترکیب این تابع با سایر توابع مثل Match، ویژگی های خیلی جالبی بدست میاد که پیشنهاد میکنم همه این آموزش رو در لینک زیر مشاهده کنید:

تابع Index تابعی قدرتمند در حل مسائل

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
سامان چراغی

آموزش کامل و کاربردی اکسل

اولین کتاب (آموزش اکسل پیشرفته 2010) تالیف شده تخصصی اکسل که توسط متخصصین نرم افزار اکسل در ۲۷۰ صفحه تهیه شده است.

مطالب این کتاب در واقع به صورت رفرنس تهیه شده است و باید از آن در حین یادگیری استفاده نمود.


مشاهده اطلاعات بیشتر و تهیه محصول:

کتاب آموزش اکسل پیشرفته ۲۰۱۰

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
سامان چراغی

آموزش حرفه ای یوزرفرم ها در اکسل (برنامه نویسی دراکسل)

تکنیک‌های کاربردی و پیشرفته به زبان ساده در ۱۱۰ صفحه برای شما توضیح داده شود تا امکان استفاده از آنها در برنامه‌های خود را داشته باشید. با مطالعه این جزوه می توانید برنامه‌های حرفه‌ای را در محیط ویژوال بیسیک ایجاد کنید. این مجموعه همچنین شامل ۳۰ فایل اکسل از ضروری‌ترین نکات یوزرفرم‌ ها برای تبدیل شدن به یک توسعه‌دهنده حرفه‌ای است.


مشاهده اطلاعات بیشتر و تهیه محصول:

بسته آموزشی یوزرفرم پیشرفته

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
سامان چراغی

جداول پاشنه ای، آموزش و استفاده


این پکیج شامل یک فایل PDF است که به همراه یک فایل اکسل حاوی دیتابیس مورد استفاده در جزوه، ارائه شده است، که کاربران می توانند از این بانک اطلاعاتی جهت تمرین استفاده کنند.

مشاهده اطلاعات بیشتر و تهیه محصول:

جداول پاشنه ای | Pivot Tables

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
سامان چراغی

اکسل چیست

سوالی که خیلی پرسیده میشه و خیلیا جواب درست رو نمیدونن اینه که اکسل چیست ، چه کاربردی  داره؟ و چه توانایی هایی داره؟ این موضوع خیلی مهم هست چرا که هنوز افراد زیادی هستند که حتی با اکسل کار میکنند اما از خیلی از توانایی ها و امکانات اکسل بی خبرند! میخوایم این سوالات را پاسخ  بدیم. پس تا انتها با ما باشید.

نرم افزار مایکروسافت اکسل یکی از نرم افزارهای مجموعه آفیس است. این نرم افزار از انواع نرم افزارهای صفحه گسترده است که جداول بزرگی در ستون و ردیف را در خود جای می دهد.

این آموزش رو با ما باشید:

اکسل چیست ؟

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
سامان چراغی

آشنایی کامل با عملگرها در اکسل


عملگر ها در اکسل

یکی از راه های حرفه ای شدن در اکسل، تسلط به انواع فرمول نویسی هست. فرمول نویسی در اکسل اصول و قواعدی داره که حتما باید در ابتدا، بهشون مسلط  باشیم. علاوه بر این اصول و قواعد، باید با عملگرهای مختلف در اکسل آشنا باشیم. مثلا بجای فرمول تفریق در اکسل از چه علامتی میشه استفاده کرد؟ یا اینکه علامت های مختلف در اکسل چه کاری انجام می دهند؟


چرا عملگر ها در اکسل یکی از اساس فرمول نویسی هستند؟

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
سامان چراغی