آموزش های کوتاه و مفید اکسل

۲ مطلب در شهریور ۱۳۹۶ ثبت شده است

افزونه Excel Utilities مجموعه ای از ابزارهای پرکاربرد اکسل (دانلود رایگان)

یکی از مهمترین مزایای اکسل عمومی بودن این نرم افزار هست. همین خصوصیت باعث شده که بتوان محدوده وسیعی از مسائل رو بشه بااکسل انجام داد. اما بعضی از کارها هستند که به صورت روزانه در اکسل انجام میشه و افراد زیادی مشغول انجام اون هستند. از این رو افرادی هستند که مشغول ایجاد افزونه هایی ( مثل افزونه Excel Utilities ) برای تکرار این کارها هستند.

مزیت وجود افزونه ( Excel Utilities ) اینه که یکسری امکاناتی که در اکسل وجود نداره در قالب اونا به اکسل اضافه میشه. امروز میخوام یک افزونه رایگان بهتون معرفی کنم که با نصب اون تعداد زیادی امکانات به اکسل شما اضافه میشه و شما میتونید از اونها استفاده کنید.

ادامه مطلب و دانلود افزونه (رایگان)

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
سامان چراغی

انواع نمایش صفحه در اکسل و مقایسه چند شیت با هم

کار با اکسل و ترفندهای نمایش صفحه اکسل

نمایش صفحه اکسل - شاد باشید

چون اکسل یک نرم افزار صفحه گسترده هست، باید یک سری ترفندها رو در راستای کار با این صفحات بزرگ یاد بگیریم مثل بعضی کلیدهای میانبر برای پیمایش راحت تر در صفحات، تنظیمات پرینت، نمایش داده و تنظیمات نمایش صفحات. در این آموزش انواع حالت های نمایش صفحه اکسل رو با هم مرور میکنیم:

نمایش دو شیت از یک فایل یا فایل دیگر در یک صفحه

حتما تا حالا با این موضوع برخورد کردید که بخواید دو یا چند شیت رو بصورت همزمان مشاهده کنید. مثلا داده های دو صفحه رو میخوایم با هم مقایسه کنیم، یا فرمول نویسی دو صفحه به گونه ای هست که بین سلول های هر دو شیت ارتباط برقرار می شه. بجای اینکه مدام صفحه رو Minimize/Maximize کنیم. از این ترفند استفاده میکنیم و صفحات مورد نظر رو همزمان و در کنار هم (در یک نما) میبینیم.

ادامه مطلب

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
سامان چراغی